Όψιν ονόμαζαν οι Βυζαντινοί το τελευταίο πέρασμα του τοίχου και το ετοίμαζαν με καλό παχύ ασβέστη, σβησμένο  πολλούς μήνες πριν ώστε να χάσει τη σπιρτάδα του, μικρόκοκκα αδρανή και νήματα από στουπί ή λινάρι. Αυτή την βυζαντινή συνταγή ακολουθούμε, προσθέτουμε γήινες χρωστικές σκόνες και προσφέρουμε μια έγχρωμη πάστα επάλειψης που αντικαθιστά το σπατουλάρισμα και το βάψιμο. Οι ακρυλικές παρετίνες και τα πλαστικά χρώματα ( όλα παράγωγα του πετρελαίου) ξαναδίνουν τη θέση σ’ ένα δοκιμασμένο στο χρόνο χαρμάνι – το γάνωμα των τοίχων, κατά τον Βιτρούβιο. Τα πλεονεκτήματα είναι ασύγκριτα :

  • Διαπνοή των επιφανειών με ανταλλαγή των υδρατμών μέσω πορώδους.
  •  Εκτόνωση της υγρασίας που δεν εγκλωβίζεται εσωτερικά της τοιχοποιίας.
  • Απολυμαντική δράση, δεν ευνοείται η ανάπτυξη μούχλας ή φυκιάδας.
  • Αναβαθμισμένο αισθητικό αποτέλεσμα με σκιές και νερά, μια γοητεία που εντείνεται όσο τα υλικά παλιώνουν, χωρίς να γηράζουν.

Η πάστα εφαρμόζεται με μεταλλική σπάτουλα σε τελειωμένους σοβάδες, δίνει μεγάλο χρόνο εργασιμότητας, έχει μεγάλη πλαστικότητα και, ανάλογα με τον τρόπο του τεχνίτη, χαρίζει επιφάνεια τριβιδιστή- κοκκώδη ή λεία- πατητή.

Χωρίς τσιμέντο ή χημικά πρόσθετα, είναι ιδανική για την αναπαλαίωση και συντήρηση ιστορικών μνημείων, συμβατή με τα παραδοσιακά υλικά δόμησης. Παράλληλα ταιριάζει σε  πράσινα κτήρια  εναρμονισμένα  με το περιβάλλον και  τοίχους που επιθυμούμε ν’ αποκτήσουν ζωντανή, φυσική … όψιν.

Συσκευασία σε δοχεία των 5 και 25 kg.

Χρωματολόγιο

Τα χρώματα είναι παιχνίδια του φωτός, μας λέει ο Γκαίτε.
Κανένας ηλεκτρονικός υπολογιστής δεν μπορεί να μεταφέρει ακριβώς την οπτική εμπειρία των παρακάτω κωδικών. Η παράθεση του χρωματολογίου είναι ενδεικτική.